Астрономи виявили, що зореутворення у Всесвіті переривалося чорними дірами

За допомогою телескопа APEX науково-дослідна група астрономів виявила найбільш переконливі докази сильних зв’язків між найпотужнішими спалахами зореутворення в ранньому Всесвіті та найбільш масивними галактиками, відомими на сьогодні. Галактики, в яких відбувалися процеси інтенсивного зореутворення в ранньому Всесвіті, раптово їх перервали.

Наразі вони залишаються масивними, але пасивними галактиками старіючих зірок, розповіли науковці з Європейської Південної обсерваторії. Астрономи також вказують на ймовірного винуватця раптового припинення зореутворення: появу надмасивних чорних дір.

Астрономи поєднали спостереження із камерою LABOCA, що на 12 м телескопі APEX (Atacama Pathfinder Experiment), котрий використовується ESO, із вимірами, проведеними на Дуже Великому Телескопі (VLТ) ESO, на Космічному телескопі «Спітцер» від NASA та на інших, щоб розібратися, яким чином яскраві далекі галактики згуртувалися в групи або скупчення.

Чим тісніше галактики групуються, тим більш масивнішими є їх гало із темної матерії — невидимої речовини, яка складає переважну більшість галактичної маси. Нові результати є найбільш точними на сьогодні вимірами процесів гуртування цього типу галактик.

Галактики настільки далекі, що їх світло потребувало близько десяти мільярдів років, щоб дійти до нас, через що ми бачимо їх такими, якими вони були на стільки років у минулому. На цих знімках раннього Всесвіту видно, що галактики проходять найбільш активний тип процесів зоряного формування, який назвали «спалахом зореутворення».

Шляхом вимірювання мас гало темної матерії навколо галактик і використовуючи комп'ютерне моделювання, щоб вивчити, як ці гало зростали із плином часу, астрономи виявили, що ці далекі галактики зі «спалахами зореутворення» на початку Всесвіту в кінцевому підсумку стати гігантськими еліптичними галактиками — найбільш масивними галактиками у теперішньому Всесвіті.

Детальніше дізнатися про дослідження можна тут.