Фізики знайшли «частинку Бога» і готові довести існування просторових вимірів

Учені, що працюють з Великим адронним колайдером (ВАК), оголосили, що знайдено нову субатомну частинку, що гіпотетично відповідає параметрам бозона Хіггса.

Дослідження ЦЕРН показали, що ймовірність існування бозона Хіггса, також відомого як «частинка Бога», може бути оцінена в 5 балів за шкалою «Сигма», що відповідає статусу наукового відкриття, пише «Лента». Заяву про це зробив на семінарі представник групи вчених «Сі-ем-ес» (CMS) Джо Інкандела.

«Ми спостерігаємо нову частинку, у нас є досить сильні свідоцтва, щоб говорити про відкриття», — заявив Джо Інкандела.

За словами представника колаборації, вченим знадобиться ще час для додаткового аналізу отриманих даних. «Ця частинка дуже схожа за своїми властивостями на бозон Хіггса, але за деякими параметрами вона не зовсім точно відповідає очікуваному. Це може бути не частинка Хіггса стандартної моделі, а схожа на неї частинка», — заявив він.

Якщо це так і виявиться, це буде революція у фізиці, заявив учений. Наприклад, внаслідок цього буде доведена теорія існування додаткових просторових вимірів. За словами науковця, це найбільш значуще експериментальне відкриття за останні 30-40 років.

Інкандела також наголосив, що це фундаментальний бозон, у нього, імовірно, нульовий спін. «Це найважча частинка з усіх відомих, за винятком топ-кварка», — заявив Інкандела. Він зазначив, що нова частинка приблизно у сто разів важча від протона.

Бозон Хіггса — останній відсутній елемент сучасної теорії елементарних частинок, так званої Стандартної моделі, яка об'єднує всі види взаємодій, крім гравітаційної — сильну, слабку та електромагнітну. Про факт існування бозона Хіггса, який відповідає за масу елементарних частинок, вперше висловив припущення англійський фізик Пітер Хіггс у 1960-ті роки.