Обсерваторія ESO святкує 50 років співробітництва із Чилі

Сьогодні виповнилося 50 років від початку дуже плідних відносин між Європейською Південною обсерваторією (ESO) та Чилі.

Сьогодні виповнилося 50 років від початку дуже плідних відносин між Європейською Південною обсерваторією (ESO) та Чилі, що дозволило європейській та чилійській астрономії розсунути межі науки, техніки та культури для поступу в майбутнє. Про це повідали у прес-службі ESO.

6 листопада 1963 було підписано початкову угоду між ESO та урядом Чилі, що дозволяє ESO розміщувати свої телескопи під ясним чилійським небом.

«Співпраця з Чилі виявилася ґрунтовною та тривалою. ESO є науковим та культурним мостом між Чилі та Європою; вона відкриває шлях у майбутнє і забезпечує великі переваги для Чилі, країн-учасниць та ESO, і звичайно для науки та технологій в цілому», — розповів генеральний директор ESO Тім де Зеу.

Найперший телескоп ESO з діаметром дзеркала 1 метр було встановлено в 1966 році в обсерваторії Ла Сілла — першій обсерваторії ESO. З часом в цьому місці були зведені ще ряд новітніх телескопів. Ці технологічні розробки проклали шлях для будівництва на горі Паранал наступної великої обсерваторії ESO в Чилі.

Обсерваторію Паранал було відкрито 5 березня 1999 року. Вона є домівкою для телескопа VLT — найпередовішої оптичної обсерваторії світу, в котрій були отримані деякі з найбільш важливих астрономічних світових досягнень. В ній також розташовані два із найпотужніших у світі оглядових телескопи VISTA і VST.

Нещодавно спільно з партнерами з Північної Америки та Східної Азії у співпраці з Чилі, ESO побудувала Великий Міліметрово-субміліметровий Масив Атакама (ALMA) - найбільший астрономічний проект на нашій планеті. Розташований на плато Чахнантор, ALMA складається із 66 параболічних антен міліметрово-субміліметрового діапазону.

У майбутньому, ESO та Чилі будуть продовжувати зміцнювати свої стосунки.

Довідка

Європейська Південна Обсерваторія — це передова міжурядова астрономічна організація в Європі та найбільш продуктивна астрономічна обсерваторія світу. Її підтримує 15 країн: Австрія, Бельгія, Бразилія, Чеська Республіка, Данія, Франція, Фінляндія, Німеччина, Італія, Нідерланди, Португалія, Іспанія, Швеція, Швейцарія та Сполучене Королівство.