У всієї Європи був один спільний предок

У жителів Європи були спільні предки, хоча сьогодні люди і не схожі між собою. Такий висновок зробили вчені, проаналізувавши генетичні маркери в ДНК.

У жителів Європи були спільні предки, хоча сьогодні люди і не схожі між собою. Такий висновок зробили вчені, проаналізувавши генетичні маркери в ДНК, які передаються і по батьківській, і по материнській лініях, розповідає «Сегодня».

«Серб або швейцарець, фін чи француз — візьміть двох європейців з будь-яких точок континенту, і вони точно будуть мати спільного предка, який жив близько тисячі років тому», — пише видання Nature.

Співавтор дослідження, професор Каліфорнійського університету в Дейвісі Грем Куп говорить, що всі в Європі мають зв'язок на рівні ДНК. Про це свідчать результати дослідження, в ході якого вчені аналізували геноми більше 2 тисяч осіб з 40 популяцій.

Раніше родовід людини за ДНК досліджували на основі «однобатьківських генетичних маркерів», тобто або по лінії матері, або по лінії батька. Такий аналіз дозволив визначити ключові моменти історії людства: наприклад, міграцію виду Homo sapiens з Африки близько 100 тисяч років тому і подальшу колонізацію Європи та Азії. Однак, як пояснює Nature, такий метод не підходить для відтворення порівняно недавніх подій, тому для цієї мети потрібно вдатися до аналізу іншої частини людського геному, а саме — до тих ділянок ДНК, які можна успадкувати від будь-якого з батьків. Саме такі ділянки ДНК досліджували Куп і його колега Пітер Ральф.

«Перше, що ми з'ясували, — що люди в Європі — і, ймовірно, в усьому світі — тісно пов'язані. Всі є далекими кузенами, відмінність полягає лише в тому, наскільки далекими», — каже Грем Куп.

Вчені виявили, що спільні предки представників однієї європейської популяції жили близько 500 років тому, зате старі ділянки ДНК пов'язують європейців з різних куточків континенту. Ученим також вдалося зафіксувати сліди ключових подій в історії Європи — наприклад, вторгнення гунів у Східну Європу в IV столітті і, відповідно, подальше змішання в ДНК слов'ян. Зате, як пояснює Куп, на прикладі Італії помітно, яку роль зіграла географічна відособленість цього народу: італійців з іншими європейцями зараз пов'язують предки, що жили більше 2000 років тому.