Марсіанський ландшафт розчиняється

Небезпеку для пейзажу представляє туман, створений частинками води в марсіанській атмосфері та кислотними парами.

Марсіанський ландшафт розчиняється — про це заявили вчені за підсумками дослідження даних, отриманих з марсохода Spirit. Небезпеку для пейзажу представляє туман, створений частинками води в марсіанській атмосфері та кислотними парами, ймовірно, вулканічного походження.

Як пише Discovery, аналог марсіанського кислотного туману є й на Землі. Це гавайський смог (vog), який утворюється при виверженні вулкана Кілауеа. Vog утворюється в результаті реакції вулканічних газів, насамперед окисів сірки, з сонячним світлом, киснем і вологістю. У результаті смог включає в себе сірчану кислоту та інші сульфати.

На Марсі, на відміну від Землі, процес утворення кислотного газу є більш складним і тривалим. В умовах Червоної планети його формування може займати мільйони років. Сліди такого отруйного туману за допомогою марсохода Spirit були виявлені в районі кратера Гусєва. Йдеться про територію близько 4,5 кв. км в районі Columbia Hills. Про його наявність, імовірно, свідчить високе співвідношення окисленого заліза до загального заліза в скельних породах на певній території. Ці породи також втратили свою кристалічну структуру. Саме тут, на думку вчених, кислотний газ роз'їдав скелі. Туман створив на їхній поверхні якийсь «гель», який зруйнував кристалічну текстуру, залишивши після себе скельну «мішанину».

«Досить багато говориться про процес вивітрювання гірських порід на Марсі, і наше дослідження теж вкладається в ці теорії», — пояснив представник Університету Брауна Ральф Міллікен. Підсумки вивчення теоретично існуючого марсіанського кислотного туману були представлені на цьому тижні на щорічних зборах Американського геологічного товариства в Балтіморі.

Нагадаємо, раніше дослідники Марса з NASA оприлюднили ряд цікавих відкриттів з області географії планети. Зокрема, марсохід Curiosity виявив на поверхні планети камені, схожі на річкову гальку. У результаті вчені припустили, що три мільярди років тому на Марсі існували річки, які могли переносити камені на пару десятків кілометрів. А пізніше представники американського космічного агентства оголосили про те, що на поверхні планети виявлена ​​«вода в рідкому стані» — субстанція, що складається з гідратованої солі, пише Naked Science, посилаючись на Discovery.