Вчені спостерігали за смертю зірки і перетворенням її у туманність

Потужний телескоп зареєстрував найбільш ранню стадію утворення планетарної туманності.

На Дуже Великий Телескоп (VLT) ESO з дозволом, рекордним для цього інструменту, отримані зображення, на яких вперше можна бачити, як закінчує свій життєвий шлях зірка і породжує внаслідок цього планетарну туманність, що нагадує обрисами метелика. Про це розповіли у обсерваторії ESO.

При спостереженнях червоного гіганта L2 Puppis був виявлено другий об'єкт, який утворює з червоним гігантом тісний пару. Фінальні стадії життя зірок продовжують залишатися загадковими для астрономів. Це ще більшою мірою відноситься до утворення ось таких біполярних туманностей з їх складною структурою і екзотичною формою «пісочного годинника».

Зірка L2 Корми знаходиться приблизно в 200 світлових роках від нас — це один з найближчих до Землі червоних гігантів. Її зоряне «життя» наближається до кінця. Нові спостереження цієї зірки у видимому світлі були виконані з приймачем SPHERE з використанням особливої ​​адаптивно-оптичної техніки, яка дозволяє коригувати зображення набагато краще, ніж звичайна адаптивна оптика. У цьому режимі слабкі об'єкти і структури, розташовані поблизу яскравих об'єктів, можуть бути видні з великою кількістю подробиць. Опубліковані результати є першими, отриманими в цьому режимі спостережень, і найдетальнішими з усіх, виконаних для цього об'єкта.

Астрономи виявили, що внутрішня кромка пилового диска лежить на відстані близько 900 мільйонів кілометрів від зірки — трохи далі, ніж Юпітер від Сонця. Диск розширюється у всіх напрямках від зірки, утворюючи симетричну воронкоподібну структуру. Дослідники також виявили друге джерело світла на відстані близько 300 мільйонів кілометрів від головної зірки — тобто, удвічі далі від неї, ніж Земля від Сонця. Цей дуже близько розташований до центральної зірки компаньйон, цілком ймовірно, теж є червоним гігантом.