Нобелівська премія з хімії присуджена за перенесення експериментів у кіберпростір

Мартін Карплус, Аріе Варшель і Майкл Левіт отримали Нобелівську премію в галузі хімії за розробку нових багаторівневих комп’ютерних моделей, які використовуються для розуміння і передбачення складних хімічних процесів. У грудні на офіційній церемонії трьом хімікам буде вручена грошова винагорода, яка складає близько 1,2 мільйона доларів.

Заслуженому професору Гарвардського і Страсбурзького університетів пану Карплусу зараз 83 роки. Разом з Аріе Варшелем і Майклом Левітом він приступив до моделювання хімічних процесів ще в 1970- х роках. Вони створили моделі, в яких можна одночасно симулювати процеси, що протікають в класичній ньютонівській та квантовій фізиці. Робота виявилася дуже перспективною. Пізніше вчені почали створювати математичні моделі, в яких можна моделювати перебіг хімічних процесів. Вченим вдалося розробити спосіб, що дозволяє відображати невидимі людському оку процеси, які відбуваються на атомному рівні. Вони надали більш досконалий погляд на динаміку реакції, яка протікає за мілісекунди, пише scienceblog.ru

За словами Варшеля, вони розробили спосіб, який дозволяє проаналізувати структуру протеїну і зрозуміти, якими властивостями він володіє, і що саме представляють ці властивості. Адже якщо є фермент, що сприяє переварюванню їжі, то необхідно зрозуміти, як саме це відбувається. Ці знання дуже знадобляться при створенні нових ліків.