Астрономи сфотографували найлегшу екзопланету з нині відомих

Група астрономів, використавши Дуже Великий Телескоп (VLT), який знаходиться у Європейській Південній обсерваторії (ESO), одержала зображення слабкого об’єкта, що рухається поблизу яскравої зорі. Його масу оцінено у 5-6 мас Юпітера, тобто об’єкт є найлегшою планетою, котру наразі безпосередньо спостерігали за межами Сонячної системи. Дане відкриття є важливим внеском у наше розуміння формування та еволюції планетних систем, розповіли в прес-службі ESO.

Хоча близько тисячі екзопланет були виявлені побічно, лише декілька з них спостерігалась безпосередньо. Дев'ять років по тому, коли VLT ESO захопив перше зображення екзопланети, та ж сама науково-дослідна група впіймала на камеру ймовірно наразі найлегший із цих об'єктів.

«Пряма зйомка планет є надзвичайно складним технічним прийомом, що вимагає найсучасніших інструментів, як на Землі, так і в космосі», — розповів Жюльєн Рамо (Інститут Планетології та Астрофізики Гренобля, Франція), перший автор статті, що оголосила про відкриття. «Наразі тільки кілька планет спостерігались безпосередньо, що робить кожне таке відкриття важливою віхою на шляху до розуміння планет-гігантів і того, як вони формуються».

У нових спостереженнях ймовірна планета виглядає слабкою, але чіткою точкою близько до зорі HD 95086. Пізніші спостереження також показали, що вона повільно рухається відносно зорі на тлі неба. Це свідчить про те, що планета таки обертається навколо зорі. Її яскравість також вказує, що небесне тіло має масу десь лише в 5-6 разів більшу, ніж Юпітер.

Недавно відкрита планета обертається навколо молодої зорі HD 95086 на відстані близько у 56 разів більше, ніж Земля від Сонця, або ж у два рази далі, ніж Нептун від Сонця. Сама зоря трохи масивніша за Сонце та оточена диском матерії. Вся система перебуває від нас на відстані близько 300 світлових років.