Фізики показати процес утворення «чорних дірок» у коллайдері

Вчені провели моделювання виникнення чорних дір у результаті зіткнення частинок в прискорювачі і встановили, що необхідна для цього енергія в 2,4 разу менше, ніж вважалося раніше. Робота опублікована в журналі Physical Review Letters, а її короткий зміст наводить сайт Американського фізичного товариства.

У ході моделювання дві частинки були представлені у вигляді двох рідких «крапель», що летять назустріч одна одній. Безпосередньо після зіткнення  енергія концентрувалася в двох «фокусах» по обидва боки площини дотику. У цих точках виникали дві чорні діри, які практично відразу зливалися в одну. Її енергія склала 72 відсотки від вихідної енергії зіткнення, а решту розсіювалося у вигляді гравітаційних хвиль.

Виникнення чорних дір при зіткненні частинок з утворенням нових частинок експериментально виявити до цих пір не вдавалося. Автори вказують, що отримання мініатюрних дірок у сучасних коллайдерах вкрай малоймовірно навіть із урахуванням енергетичних «послаблень», виявлених у ході моделювання.

Чорні діри являють собою ділянки простору з настільки великою гравітацією, що навіть світло не може покинути їх межі. Тим не менш, чорні дірки здатні втрачати енергію і випаровуватися за рахунок випромінювання, передбаченого Стівеном Хокінгом. Що менша чорна діра, то швидше вона випаровується. Мініатюрні чорні діри, виникнення яких можливе при зіткненні частинок, здатні існувати близько 10-26 секунд.