На острові Маврикій геологи виявили сліди зниклого континенту

Геологи виявили в пісках на острові Маврикій сліди давніх вулканічних порід, які сформувалися приблизно 1,9 млрд. років тому і, на думку вчених, існували у вигляді невеликого, давно зниклого континенту.

Геологи виявили в пісках на острові Маврикій сліди давніх вулканічних порід, які сформувалися приблизно 1,9 млрд. років тому і, на думку вчених, існували у вигляді невеликого, давно зниклого континенту на місці сучасного Індійського океану. Про це повідомляє «Лента» з посиланням на іноземні ЗМІ.

Група норвезьких геологів під керівництвом Тронда Торсвіка з університету Осло знайшла на Маврикії сліди не тільки сучасних, але й давніх геологічних процесів, вивчивши ізотопний склад гранул з мінералу циркону в пісках острова. Як відзначають дослідники, кристали циркону утворюються тільки всередині магматичних гірських порід, що складають основу земної кори на континентах.

Відносно молодий вік острова, а також велика відстань до найближчих ділянок континентальної кори у вигляді Африки і Мадагаскару дозволили вченим припустити, що дані кристали є «останками» континенту, породи якого занурилися на дно моря в далекому минулому. Автори статті зібрали 20 зерен циркону і вирахували їхній вік, порівнявши частку ізотопів урану і свинцю усередині них. Виявилося, що шматочки циркону були дуже стародавніми — їх вік досягав 1,9 млрд. років. Судячи з результатів, отриманих вченими, в західній частині сучасного Індійського океану колись існував невеликий континент.

Як припускають учені, цей мікроконтинент під назвою Мавріція складався з сучасних Індії, Мадагаскару та інших островів, і був зруйнований 83 млн. років тому.