Вчені стверджують, що Всесвіт розвивається, як гігантський мозок

Ідея про Всесвіт як «гігантський мозок» пропонувалася вченими протягом десятиліть. Однак тільки зараз фізики почали говорити, що можуть бути деякі докази того, що це насправді в деякому сенсі так.

Ідея про Всесвіт як «гігантський мозок» пропонувалася вченими і письменниками-фантастами протягом десятиліть. Однак тільки зараз фізики почали говорити, що можуть бути деякі докази того, що це насправді в деякому сенсі так, передає ТСН.

Згідно з даними дослідження, опублікованого в Nature’s Scientific Reports, Всесвіт може рости так само, як гігантський мозок — з електричними розрядами між «дзеркальними» клітинами мозку в формі галактики, що розширюється.

Дослідники змоделювали життя дуже раннього Всесвіту, відразу після Великого вибуху, розглядаючи як квантові одиниці «простору-часу», менші, ніж субатомні частинки, формують одна з іншою мережу під час розвитку Всесвіту. Вони виявили, що моделювання є дзеркальним відображенням інших мереж. Деякі посилання між аналогічними вузлами були результатом обмеженого росту, у той час як інші діяли як вузли для різноманітних зв’язків.

Виявилося, що «природна динаміка росту», — шлях розвитку систем — один і той же для різних видів мереж – чи то Інтернет, чи то мозок людини, чи Всесвіт в цілому. Співавтор дослідження Дмитро Крюков з Каліфорнійського Університету говорить, що такі системи дуже різні, але вони розвинулися схожим чином.

В результаті, стверджують вчені, Всесвіт дійсно розвивається, як мозок. Цікаво, що раніше філософ та лауреат багатьох престижних премій припустив, що Всесвіт – це всього лише ігри надцивілізацій і ми й справді можемо жити в «матриці».