Астрономи знайшли алмазну планету

Астрономи дослідили планету, яка обертається навколо зірки, видимої неозброєним оком, та вдвічі перевищує за розмірами Землю і по суті є гігантським алмазом.

Астрономи дослідили планету, яка обертається навколо зірки, видимої неозброєним оком, та вдвічі перевищує за розмірами Землю і по суті є гігантським алмазом, передає агентство Reuters.

Скеляста планета, названа 55 Cancri e, обертається навколо подібної до Сонця зірки в сузір’ї Рака, і настільки швидко, що її рік дорівнює 18 земним годинам, зазначають «Коментарі».

Згідно з повідомленням, планета була відкрита американо-французькою дослідницькою командою. Її радіус удвічі більший від радіуса Землі, а маса – у вісім разів більша від земної. Її щільність може бути такою самою, як і у нашої планети, хоча раніше відкриті алмазні планети мають набагато більшу щільність. Крім того, 55 Cancri e неймовірно гаряча: температура на її поверхні досягає 1648 градусів за Цельсієм.

«Поверхня планети, ймовірно, покрита графітом та алмазами, а не водою і гранітом», — розповів Нікку Мадхусудан, йєльський вчений, результати астрофізичних робіт якого готуються до публікації в науковому журналі Astrophysical Journal Letters.

Дослідження, проведені спільно з Олів’є Моусісом у Тулузькому науково-дослідному інституті астрофізики і планетології, показали, що принаймні третину маси планети (це приблизно три маси Землі) можуть становити алмази.

Алмазні планети були відомі астрономам й раніше, проте вперше був відкритий і вивчений у деталях такий об’єкт, що обертається навколо зірки, подібної до Сонця.

Виявлена у 2004 році планета складається з вуглецю (у формі алмазу та графіту), а також заліза, кремнієвого карбіду і, потенційно, силікатів, як вважають учені після вивчення хімічного складу її «господаря», навколо якого вона обертається. Це одна з п’яти планет, які обертаються навколо зірки, названої 55 Cancri.

«Це наше перше знайомство зі світом скелястих планет, хімічний склад яких дуже сильно відрізняється від земного», — пояснив Мадхусудан і додав, що відкриття багатої на вуглець планети означає, що віддалені скелясті планети більше не можна розглядати як близькі до Землі за хімічними компонентами, будовою, атмосферою чи біологією.

Планета 55 Cancri e розташована від Землі на відстані приблизно 40 світлових років, або 370 трильйонів кілометрів.

Надалі вчені сподіваються продовжити спостереження за 55 Cancri e та вивчити її атмосферу, а також зібрати ще більше доказів того, що цю планету можна вважати «алмазним світом».