Вчені довели, що на Марсі йдуть снігопади

Американські науковці за допомогою даних, зібраних орбітальним зондом MRO, вперше одержали докази того, що на Марсі йдуть снігопади із замерзлої вуглекислоти — «сухого льоду».

«Це перші певні свідчення, які вказують на існування (на Марсі) хмар вуглекислотного снігу. Ми точно встановили, що ці хмари складаються саме з вуглекислоти, і вони досить щільні, щоб з них могли йти снігопади», — заявив провідний автор дослідження Пол Хейн з Каліфорнійського технологічного інституту, слова якого наводяться в повідомленні НАСА, передає ТСН.

Згідно з повідомленням, група під його керівництвом вивчала виявлені раніше так звані «холодні плями» на Марсі — області з аномально низькою яскравістю у інфрачервоному діапазоні. Дані з приладу Mars Climate Sounder на борту MRO показали, що над холодними плямами присутні хмари з вуглекислоти, а на поверхні планети в цих районах лежить іній.

«Ми виявили, що хмари і поверхневі відкладення відіграють значущу роль у зниженні інфрачервоної яскравості, і гранулярні поверхневі відкладення, найімовірніше, виникли в результаті снігопадів», — йдеться у статті вчених, опублікованій в Journal of Geophysical Research.

Як стало відомо, вуглекислотні снігопади на Марсі були зафіксовані під час зимового сезону в південній півкулі планети над південною полярною шапкою в 2006-2007 рр. Науковці виявили великі вуглекислотні хмари розміром близько 500 км над полярним районом і невеликі короткоживучі хмари на рівні 70-80 паралелі. Присутність на марсіанських полюсах вуглекислотного льоду було встановлено десятиліття тому. Кілька років тому зонд «Фенікс» зафіксував «звичайний» водяний сніг на Марсі.