Вчені вирахували масу чорної діри

Астрономи, що працюють із Австралійським компактним радіоінтерферометром, оголосили, що їм вдалося отримати незалежні підтвердження того, що HLX-1 є так званою чорною дірою середньої маси. Стаття вчених з'явилася у журналі Science.

Об'єктом дослідження виступали джети. Це викиди матерії, які утворюються під час поглинання чорною дірою матеріалу з диска, що оточує її. Використовуючи математичне моделювання, вчені змогли уточнити масу HLX-1. Вона опинилася в межах від 9 до 90 тисяч сонячних мас.

Об'єкт HLX-1 був відкритий у 2004 році під час пошуку так званих ультраяскравих джерел рентгенівського випромінювання. Чорні діри середньої маси становлять для астрономів значний інтерес. Згідно з сучасними уявленнями, надмасивні чорні діри (тобто діри з масою понад мільйон сонячних) у центрах галактик утворилися в результаті поступового поглинання матерії звичайною чорною дірою, тобто дірою, що утворилася в результаті гравітаційного колапсу зірки. Разом із тим до останнього часу дір середньої маси, тобто перехідних від звичайних до надмасивних класів, відомо не було.