NASA відмовляється від місії на Марс

Американська космічна агенція НАСА заявляє про вихід зі спільної місії на Марс через заплановане скорочення бюджету.

Бюджет NASA в 2013 році буде значно скорочений, а крім цього Американське космічне агентство відмовляється від спільного з Європою проекту ExoMars. Про це повідомляють відразу кілька американських видань, зазначає «Лента».

ScienceInsider (офіційний блог журналу Science) з посиланням на колишнього заступника директора NASA Еда Веллера, заявляє, що загальний обсяг фінансування наукових програм скоротиться з 1,5 мільярда доларів до 1,2 мільярда із планованим зменшенням бюджету до 1 мільярда до 2017 року.

Офіційного підтвердження від NASA не надходило, однак там визнали, що скорочення плануються.

У всіх повідомленнях підкреслюється, що основною статтею скорочень стала програма по дослідженню Марса. Місце США в цій програмі може зайняти Росія, що надасть ESA транспорт для доставки ExoMars на Червону планету. У самому останньому варіанті місія складається із двох етапів. На першому в 2016 році планується послати на орбіту Марса зонд Trace Gas Orbiter, що буде вивчати атмосферу планети. Крім цього, на поверхню Марса буде спущений стаціонарний метеорологічний апарат.

На другому етапі, реалізація якого запланована на 2018 рік, на Марс планується відправити марсохід ExoMars. На його борту, крім інших інструментів, буде встановлений дриль, що дозволить ефективно вивчати ґрунт Червоної планети. Якщо участь Роскосмосу в проекті офіційно підтвердиться, то в планах можуть виникнути зміни.

Передбачалося, що науковці відправлять на Марс зонд, місія мала стати частиною дослідження з пошуку ознак життя на Марсі. У НАСА кажуть, що серед нових пріоритетів агенції – будівництво нового телескопа на заміну Хабблу та розробка наступного покоління пілотованих космічних апаратів.