Телескоп VISTA знайшов нові зоряні скупчення

Двоє нещодавно відкритих кульових скупчень були додані до загалу 158 нині відомих кульових скупчень нашої Галактики. Вони були знайдені на нових зображеннях від оглядового телескопа VISTA, які є частиною огляду Via Lactea (VVV). Цей огляд також показав перше зоряне скупчення, що знаходиться далеко за межами центру Чумацького Шляху і світло якого повинне було подорожувати крізь пил і газ, що в серці нашої галактики, щоб дістатися до нас. Про це повідомили дослідники з Європейської Південної Обсерваторії.

Сліпуче кульове скупчення, яке назвали UKS 1, домінує в правій частині першого нового інфрачервоного зображення від оглядового телескопа VISTA, котрий знаходиться в обсерваторії Паранал (ESO, Чилі). Але якщо ви можете відволікти свій погляд, то на цьому дуже рясному зоряному полі на вас чекає несподіванка - слабше кульове скупчення, яке було виявлене в результатах одного із оглядів VISTA.

Фото eso.org

Відкриття нових кульових скупчень в нашому Чумацькому Шляху бувають дуже рідко. Останнє було відкрите в 2010 році. Всього 158 кульових скупчень були відомі в нашій галактиці до цих нових відкриттів.

Окрім кульових скупчень, телескоп VISTA знаходить багато розсіяних скупчень, які зазвичай містять менше зірок, котрі молодші, ніж зірки у кульових скупченнях.

Детальніше про нові зоряні скупчення можна дізнатися тут.