Учені відкрили новий смак їжі

Вчені з Університету Орегона (США) нещодавно відкрили новий смак поряд з гірким, кислим, солодким, солоним і білковим.

До 2009 року традиційною думкою дослідників було те, що є тільки чотири смаки, які розрізняє язик людини, але виявилося, що є ще умамі (білковий) присмак їжі. Тепер працівники наукової сфери зробили сенсаційне відкриття: виявляється, що смаків у людини шість, повідомляє агентство «Азертадж».

Вони назвали відчуття, які сприймають рецептори, розташовані на язику, як крохмальні. Такий смак мають хліб, макарони та інші борошняні вироби, які мають складні вуглеводи. За допомогою слини молекули цих речовин розщеплюються на більш прості (цукор). Тому людський організм, на думку вчених, так часто вимагає хлібобулочних виробів, а якщо довго жувати їх, то в роті з’являється солодкий смак.

У ході дослідження добровольцям вводили ін’єкцію речовини, яке блокує виділення слини. Спочатку вчені давали їм їжу, наповнену складними вуглеводами, але їх смаку випробовувані не відчували. А ось їжу, повну олігомерів (середніх вуглеводів) вони відчули. Люди назвали такий смак «борошняним» або «крохмальним». Причому порівняли його з рисом (азіати) або з макаронами і хлібобулочними продуктами (європейці). Відкриття ще потребує доопрацювання, щоб бути офіційно визнаним, але перші кроки в цій роботі вже здійснені.