Астрономи знайшли подвійну зорю з дивними структурами планетних дисків

Астрономи з допомогою телескопа ALMA виявили дивовижні протопланетні газопилові диски навколо двох молодих зірок у подвійній системі HK Тельця. Їх незвичайність у тому, що ті диски мають великий взаємний нахил. Ці нові спостереження із ALMA забезпечили наразі найкраще зображення протопланетних дисків у подвійної зорі. Новий результат також допомагає пояснити, чому так багато екзопланет, на відміну від планет у Сонячній системі, мають на диво видовжені, або похилі орбіти. Про це розповіли науковці Європейської Південної обсерваторії.

На відміну від нашого одинокого Сонця, більшість зірок утворюються в подвійних системах — коли дві зорі обертаються навколо спільного центра мас. Подвійні зорі дуже поширені, проте вони породжують низку питань, у тому числі, як і де формуються планети в подібних складних умовах.

«Наразі ALMA дав нам найкращий вигляд подвійної зоряної системи, оточеної протопланетними дисками. Ми виявили, що ті диски є взаємно зміщеними!» — розповів Ерік Дженсен, астроном із Сверсморського коледжу (Пенсільванія, США).

Ці дві зорі належать до системи HK Тельця, котра знаходиться на відстані приблизно 450 світлових років від Землі в сузір'ї Тельця. Їх вік становить менше п’яти мільйонів років, а відстань між компонентами дорівнює тринадцяти відстаням між Сонцем та Нептуном.