Вчені розкрили причини кисневої катастрофи Землі

Глобально склад атмосфери нашої планети змінився близько 2426-2460 мільйонів років тому.

Вчені з'ясували, коли сталася киснева катастрофа на Землі. Також геологам вдалося визначити причини того, що спричинило катаклізму.

За їхніми даними, отриманими завдяки проведеному датуванню магматичних порід з Південної Африки, глобально склад атмосфери нашої планети змінився близько 2426-2460 мільйонів років тому.

Справа в тому, що в зразках порід вчені виявили хімічні свідчення того, що в цей період було різке підвищення вмісту кисню в атмосфері. Геологи вважають, що ці зміни збігаються з термінами настання кисневої катастрофи.

В цей час, приблизно 2,45 мільярда років тому, планета була майже повністю вкрита снігом і льодом (полярні шапки поширювалися майже до екватора), а гідросфера була практично ізольована від атмосфери.

Раніше вчені вважали, що киснева катастрофа сталася приблизно на сто мільйонів років пізніше, ніж передбачає нове дослідження. У роботі, опублікованій в травні 2016 року в журналі Nature Geoscience, причиною збагачення киснем атмосфери планети геофізики назвали тектонічну активність.