Вчені виявили пустельних бджіл, схожих на мурашок

Самці двох видів роду Perdita за зовнішнім виглядом більше схожі на мурашок.

Учені з університету Юти і Меліттологічного (тобто такого, який займається вивченням бджіл) інституту в Остіні (США) під керівництвом ентомолога Зака Портмана спільно відкрили в Пустелі смерті в Каліфорнії два нових види бджіл, що відрізняються незвичайним зовнішнім виглядом, повідомляє Quibbll.

Звіт про це відкриття, опублікований в журналі Zootaxa, переказує прес-реліз університету Юти.

Нововідкриті види відносяться до роду Perdita, деякі представники якого отримали свої латинські назви в честь героїв Шекспіра. Наприклад, Perdita titania —  в честь королеви фей Титанії зі «Сну в літню ніч». Але найцікавіше в них не це, а їхня морфологія і екологія.

Самці двох видів роду Perdita за зовнішнім виглядом більше схожі на мурашок.

«Поки незрозуміло, чому вони мають таку унікальну форму; можливо, тому що вони проводять багато часу в гнізді. Можливо, ми отримаємо більше інформації, коли розберемося докладніше в їхньому способі життя», — прокоментував Портман.

Самки ж цих бджіл, навпаки, мають цілком «традиційний» для цих комах вид, і відіграють велику роль в пустельній екосистемі, запилюючи трубчасті квітки крихітних пустельних рослин роду Tiquilia.

Цікаво, що для збору пилку при цьому пустельні бджоли використовують розташовані на їхньому тілі «волосяні кошики» з волосків, що загинаються всередину. При цьому поки невідомо, кладуть вони в ці «кошики» пилок ногами чи використовують для цього голову.

«Ми поки що багато чого [про цих бджіл] не знаємо», — сказав Портман.

Він і його колеги мають намір продовжувати дослідження пустельних бджіл роду Perdita. Вчені відзначили, що найбільшу активність бджоли виявляють у спеку, що дозволяє їм уникати хижаків. Такі бджоли важливі для запилення пустельних рослин. Цікаво, що самки бджіл із зібраного пилку створюють своєрідний запас, яким харчується їхнє потомство.

Бджоли представляють для дослідників інтерес і з еволюційної точки зору завдяки адаптації до посушливого середовища існування.