Знайдено перше покоління зірок Всесвіту

З телескопом VLT відкрита найяскравіша віддалена галактика CR7 з зірками населення III 17 червня 2015.

Використовуючи Дуже Великий Телескоп (VLT) ESO, астрономи виявили віддалену галактику, що значно перевершує за яскравістю все досі відкриті об'єкти у ранньому Всесвіті. Були отримані переконливі докази того, що в цій галактиці перебувають представники самого першого покоління зірок Всесвіту. Ці масивні та яскраві світила, існування яких до цих пір лише передбачалося теорією, були першими у Всесвіті «фабриками» важких елементів, необхідних для формування зірок, які зараз нас оточують, планет навколо них і самого життя у відомій нам формі. Нововідкрита галактика CR7 втричі яскравіша з відомих на сьогодні далеких галактик, розповіли у прес-службі Європейської Південної обсерваторії.

Астрономи давно вже прийшли до теоретичного висновку про існування першого покоління зірок (так званих зірок III типу населення), що народилися з первинної матерії після Великого Вибуху. У надрах цих зірок утворилися атоми всіх хімічних елементів важче кисню — кисень, азот, вуглець і залізо, всі ті елементи, які необхідні для життя. Будівельним матеріалом для первинних зірок могли бути тільки елементи, що існували до них: водень, гелій і малі кількості літію.

Група дослідників за допомогою Дуже Великого Телескопа (VLT) ESO зуміла заглянути в дуже ранню епоху існування Всесвіту, звану періодом реіонізації, яка настала приблизно через 800 мільйонів років після Великого Вибуху. Вчені не стали проводити вузьке і глибоке дослідження малої ділянки неба, а навпаки розширили область пошуків і зробили найбільший з усіх досі відомих оглядів дуже далеких галактик.

В результаті було відкрито безліч несподівано яскравих і дуже молодих галактик.